Active Sessions in Peoplesoft

Hello,

You can find active sessions in peoplesoft as following scripts;

/*Active sessions in Web Server*/
SELECT A.OPRID, A.LOGIPADDRESS, TO_CHAR(CAST((A.LOGINDTTM) AS TIMESTAMP),'YYYY-MM-DD-HH24.MI.SS.FF'), TO_CHAR(CAST((A.LOGOUTDTTM) AS TIMESTAMP),'YYYY-MM-DD-HH24.MI.SS.FF'),
ROUND((CAST(( CAST(SYSTIMESTAMP AS TIMESTAMP)) AS DATE) - CAST((TO_TIMESTAMP(TO_CHAR(CAST((A.LOGINDTTM) AS TIMESTAMP),'YYYY-MM-DD-HH24.MI.SS.FF'),'YYYY-MM-DD-HH24.MI.SS.FF')) AS DATE)) * 1440, 0) aktif_sure
  FROM PSACCESSLOG A
  WHERE ( A.LOGINDTTM = A.LOGOUTDTTM
     AND A.PT_SIGNON_TYPE = '1' ) and  LOGINDTTM >= SYSDATE - 1/24
  GROUP BY  A.OPRID,  A.LOGIPADDRESS,  TO_CHAR(CAST((A.LOGINDTTM) AS TIMESTAMP),'YYYY-MM-DD-HH24.MI.SS.FF') ,TO_CHAR(CAST((A.LOGOUTDTTM) AS TIMESTAMP),'YYYY-MM-DD-HH24.MI.SS.FF')
  ORDER BY 3 DESC

-- Active sessions which is in last hours
SELECT OPRID, COUNT(*)
FROM PSACCESSLOG
WHERE LOGINDTTM = LOGOUTDTTM
and LOGINDTTM >= SYSDATE - 1/24 
and PT_SIGNON_TYPE = 1 

GROUP BY OPRID;

Loves,

Comments

Popular posts from this blog

PostgreSQL High Availability - Patroni 2

PostgreSQL Foreign Data Wrappers

PostgreSQL High Availability - Patroni 1